Selasa, 24 Mac 2009

FORUM MAULIDUL RASUL ABIM


Gambar Ahli Panel Forum ABIM Di Masjid BDC sumbangan Tuan Guru Awang Pon Bin Sebon,

Alhamdulillah, Angkatan Belia islam Malaysia (ABIM Sarawak) telah mengadakan Forum semperna Maulidul Rasul Di Masjid BDC pada 20.3.2009. Ahli Panel adalah terdiri daripada Ustaz Khalidi Bin Ibrahim (mantan TYDP ABIM Sarawak), Timbalan Presiden ABIM, DR. Mohd. Farid Bin Shahran dan pengerusi Forum tersebut adalah ana sendiri selaku TYDP ABIM Sarawak.

Forum yang berjalan dengan lancar mengutarakan banyak isu terutama Isu berkenaan bid'ah menurut perspektif Ahli Sunnah Wal Jamaah dan sekaligus menolak pandangan Wahabi yang mentakfirkan mereka yang menyambut maulidul rasul. Us. kalidi banyak menerangkan berkenaan pandangan para Ulama' darihak kemulian rasulullah saw dan kewajipan memuliakan Rasulullah saw.

Tuan Guru Al-Mukkarram, Ustaz Awang Pn Bin Awang Sebon pun turut dalam majlis tersebut, cuma tidak dapat mengikuti sehingga akhir atas sebab kesihatan. Pihak penganjur dimaklumkan bahawa, beliau sebenarnya baru balik daripada Hospital, namun, beliau tetap mahu hadir ke majlis tersebut atas dasar sokongannya terhadap Dakwah.

Dr. fadir Shahran pula banyak membincangankan berkenaan fahaman mazhab wahabiyah yang menolak kebanyakan amalan para ulama' serta juga membincangan banyak hal berkenaan Isu Palestin.

Majlis turut diserikan dengan persembahan Maulid Oleh Kumpulan THE SHOLAWAT pimpinan ustaz Afif.

1 ulasan:

almukminun berkata...

Mubarak Alaih...Sollu Alla Nabiyy Sayyuddinna Muhammad Shollallahu Alaihi Wassalamm...