Ahad, 29 Mac 2009

PERKEPIS: Permata Sarawak Yang Melahirkan Belia Berjasa


Barisan Pemimpin Akan datang, Muda Intelek Dan Bertakwa

Tatkala aku melihat adik-adikku dalam PERKEPIS, aku merasa bangga kerana memiliki adik -adik yang membesar dalam organisasi perjuangan dakwah. aku merasakan mereka lebih mengahayati perjuangan Dakwah berbanding SEGELINTIR (bukan semua), sahaba-sahabat pejabatku di JAKIM. memeang berbeza, orang -orang yang mengaku pendakwah, tetapi bergerak atas kapasiti tugas rasmi dan gaji semata, maka jangalah mengharapkan hasil yang luar biasa, berbanding mereka yang benar-benar berjuang ikhlas kerana ALlah swt. maka tidak hairanlah pada hari ini isu murtad kembali menghiasi dada-dada akhbat di Malaysia.

walaupun kadang-kadang letih dengan karenah mereka yang ada waktunya menguji kesabaranku, namun menreka ini sewajarya mendapat 'acunga Jempol' kerana usaha mereka yang tidak mengenal erti lemah, malas, claim overtime dan lain-lain lagi. Dan kalaulah aku menjadi Perdana menteri, pastilah adik-adikku ini ku berikan kepercayaan untuk membantu aku dalam mentadbir dan mengurus manusia yang ada dunia amnya dan di Malaysia khususnya.

sekali lagi, TARNIAH BUAT ADIK-ADIK PERKEPIS atas kejayaan menganjurkan Muktamar PERKEPIS pada kali ini... TERUSKAN PERJUANGAN ANDA, SESUNGGUHNYA ALLAH SWT MENILAI ANDA... Amien.

Sedikit Info tentang PERKEPIS:

Persatuan Kebajikan Pelajar Islam Sarawak (PERKEPIS) merupakan sebuah persatuan badan bukan kerajaan yang ditubuhkan pada tahun 1997 dan didaftarkan secara sah di bawah Akta Pertubuhan 1966 oleh Pejabat Pendaftar Pertubuhan Negeri Sarawak .Persatuan ini ditubuhkan oleh pelajar dan untuk pelajar. Tujuan penubuhan untuk menjaga kepentingan dan kebajikan pelajar Islam di Sarawak serta mewakili suara umum mereka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan kebajikan pelajar Islam Sarawak. Penubuhan PERKEPIS bermula pada tahun 1997 dengan sekelompok kecil pelajar universiti yang telah melihat akan keperluan kepada wujudnya sebuah pertubuhan pelajar Islam di Sarawak. Daripada saat itu PERKEPIS terus berkembang dengan penyertaan para pelajar daripada pelbagai institusi pengajian dan sekolah di sekitar Kuching khususnya.

Tiada ulasan: