Jumaat, 27 Februari 2009

Jurnal Kehidupanku


Letihnya minggu ini, banyak sekali kerja-kerja pejabat tertangguh kerana banyaknya program out-station yang harus aku hadiri. ala kulli hal, aku tetap bersyukur kerana Allah swt masih memberikan aku kesihatan untuk menjalankan tanggungjawab dakwah.

Minggu ini, aku baru balik dari kursus di ILIM, Bangi. sempat mengikuti kuliah Ustaz Zamihan al-Ghari. seronok mendengar ceramah beliau, walaupun nadanya agak keras, tapi semangat beliau untuk menjalankan kewajipannya sebagai seoran muslim yang baik, sangatlah aku hormati.

tidak sampai 24 jam bersama keluarga, aku harus terbang lagi ke Sibu, untuk bersama dakwah disana. selepas itu, akan pulak ke Kapit. suatu tempat yang belumpernah aku jejaki, tetapi alhamdulillah, Allah swt memudahkan aku untuk sampai ke sana untuk menyumbangkan sedikit usaha dakwah di Sarawak. Selepas ke Kapit, aku akan pulang ke Kuching dan kemudian akan ke Bintulu untuk sambutan Maulidul Rasul peringkat negeri. Teringin sekali aku nek ke kuliah Syeikh Fuad Kamaluddin al-Maliki di Miri untuk menambah ilmu, serta mengisi dada yang hauskan ilmu pengetahuan. Mudah-mudahan ALlah permudahkan perjalanan diriku untuk menemui seorang ulama' muda,,. amien..

Allahumma zaiyyina, bi zinatil Qur'an,
Ya ALlah, Kau hiasilah diriku dengan perhiasan al-Qur'an,

wa syariffna bi syarafatil qur'an,
Kau muliakan aku dengan kemuliaan al-Qur'an,

wa adkhilna jannata ma'aa syafaati qur'an..
dan kau masukkanaku dengan syafaat al-Qur'an..

Tiada ulasan: